lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - min ilska bossar över mig
/ Allmänt / livet /

min ilska bossar över mig

Ibland blir jag extra svag i kropp och sinne. Vill helst av allt bara ligga ner på golvet i dygn och titta upp i taket.
Jag vill inte existera. Det är som att jag vill ligga där i all evighet och bara.. titta.
Vad jag oftast tänker på då jag blir såhär är händelser som repeterar sig i huvudet, samt ångest.
Ni vet då man tänker på ångesten så den blir värre? precis, smarterchild här.
Jag vill kunna älska mig själv och då denna ångest senare blir till ilska så ändras mina tankesätt..
Jag blir arg då jag tänker på specifika personer, jag känner mig utnyttjad och värdelös. Vill ut och springa ett marathon för att få ur mig ilskan. Men det skulle inte hjälpa, för den ligget där och gror.
 
Jag är inte en person som blir arg, jag blir besviken och visar det helst inte då jag inte vill såra andra genom hur jag själv tycker och känner. Jag vill inte vara till besvär. Men då denna ilska bossar över mig blir det som att den delen av mig som ligger och sover hela dagarna rasar upp ur helvetet. Jag vill bara vara jag, vara jag och älska mig själv. Det roliga är att jag aldrig tycker så bra om mig själv som just då jag är arg, haha.
Jag har senare kommit fram till att all denna ilska egentligen är baserad på hämnd. Jag vill rent av hämnas på de som förstört mig och mitt liv, jag vill hämnas och ge dem samma smärta, men vad ger det mig? fred av något slag antar jag.
Skrev en status med en bild jag suttit och lekt med i photoshop igår. Tänkte dela med mig av den texten och även av bilden,
då den förklarar väldigt bra av vad som ligger inne i mig och växer.
 
''It's not about me being ignorant, ignoring your wrong decisions, ignoring what you did to me, ignoring what you've put me through, ignoring I blame myself. It's not about ignorance, it's about me being better than you. I, being the one single person you will never be able to throw your eyes on. Never be able to look into my eyes, and that's not because of your guilt. I don't believe you have any. It's because the moment you'll do that, I'll shop your fucking head off, cause a no is not a yes. If my no to you is equal to yes, then your no will still be equal no to me, but I won't give a single fuck about that.''
 
 
 
hämnd / ilska / våldtäkt / övergrepp