lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - vad jag saknar med SOMMAREN
/ Allmänt / foto / livet /

vad jag saknar med SOMMAREN

Jag har alltid och kommer alltid vara en sommar person. Jag mår genuint bra på sommaren och kan njuta på riktigt av livet och att bara vara.
Jag har sedan jag föddes (vill jag påstå) älskat djur med hela mitt hjärta. Att jag fastnat för lantdjur och inte tigrar förstår jag dock inte. 
Jag finner harmoni och lugn runt djur, och speciellt bonddjur. Dessa kor träffade jag och Ida på i råneå förra sommaren!
 
Alla dessa jävla kubb nätter. Just denna kubb omgång skapade ena laget en pakt och gick in i skogen för att hitta på någon andlig kraft som fick dem att vinna. Vilket dem gjorde, fast vi endast hade kvar att kasta ner en enda.
Antar att det funkade? Är fortfarande mycket nyfiken på vad dem gjorde där i skogen.. 
 
Då det är sommar marknader i stan lite då och då och man kan köpa massor av goda nutella våfflor,
man kan fynda fina saker eller bara sitta på en bänk och äta en glass. Det är så fint!
 
Tro det eller ej, men JA det är ljust dygnet runt här i norrbotten och nej det stör mig inte utan jag älskar det.
Speciellt då det ser ut såhär mitt i natten! Detta är faktiskt ett tecken på att nästa dag blir varm,
ju varmare/rödare himlen är mot natten, ju varmare blir dagen efter!
 
Ännu mer djur, såklart. Häst hit och häst dit, det kan aldrig bli för mycket häst, på riktigt.
Att en sen, varm sommarkväll ta en barbacka ritt på en äng är inte helt fel. Så sjukt mysigt..
 
ROADTRIPS. Förra sommaren roadtrippade vi till Finland, det var en upplevelse. Haha!
Fångade inte riktigt hur varmt det var här på bilden, men det var det!!
 
Då varken Ida eller Ville vet hur dem ska hantera värmen om nätterna. 
Båda dessa bilder är tagna mitt i natten, ganska kul ändå, ganska lika ändå.
 
Djur ännu en gång, men inte bara det, utan att umgås med min syster. Båda mina systrar.
Just dessa två bilder är på min systers två älskade djur, pollen är dock inte längre med oss, och jag saknar henne så. 
Jag har svårt att förmedla känslor till personer, ibland kan jag verka nonchalant och bortdragen,
men at umgås med min familj och speciellt mina systrar är något jag verkligen alltid längtar efter, och verkligen, verkligen mår bra av.
 
Då min balkong alltid är öppen om nätterna och jag hör hur Ville ropar på gatan för att jag ska öppna dörren där nere.
Denna bild är tagen ca 05 på morgonen, älskar hur fin vår gata är på sommaren!
Stranden är ju också en självklarhet, saknar stranden och havet så mycket under vintern så jag tror jag spricker.
 
Idas bekymrade ansikte då det är så ljust och hon inte har på sig solglasögon.
Idas väldigt bruna ben?? Wow, vad hände där, IDA DU VAR BRUN I SOMRAS!
Och oj vad jag saknar mina vänner samlade tillsammans, känns så tomt då alla är utspridda över sverige..
Så mysigt hemma hos Lisa då vi åt Lisas egenbakade och otroligt goda körsbärspaj i somras, jag saknar alla så..
 
Detta var så roligt. Jag och Ida blir oftast så kreativa om nätterna på sommaren då det är så ljust haha!
Här är vi och åker lite bil då vi spontant klädde ut oss till Morello och Vause. What.
 
Att vakna vid denna människa alla olika årstider. Men speciellt i en stuga då solen lyser in.
Gud så himla klyschigt, men det är så obeskrivligt fint att vakna till detta och bara känna ett lugn.
 
Kanske låter konstigt, men jag absolut ÄLSKAR regn och oväder.
De senaste åren har vi under sommaren fått en del riktigt chockerande regnskurar och åskoväder.
Sådär så det nästan är lite obehagligt, och det älskar jag så himla mycket, haha! Tycker det är så mysigt!
De övre bilderna är fotade från Idas bil då vi hade en liten mini roadtrip och ett åskoväder bara kom mitt i allt, var så mysigt, men sjukt vad mörkt det blev!
 
Katter på bilar. Eller mer Silla på bilar. Detta är ett typiskt sommar tecken från en av Idas katter!
Hon är så söt då hon sitter på bilarna för att sola, haha!
 
Att min katt mår så pass bra som han gör under sommaren är ett så himla stort plus i min ''varför jag älskar sommaren''-lista.
Ja, jag har skaffat mig en liten lista till varför jag älskar sommaren.. Och ja, den andra bilden står med på den listan,
för det är ALPACAS!! Påväg till Idas stuga är det en bondgård som har fucking alpacas, så coolt.
 
Åh älskade Hägnan. Hägnan är ett ställe utanför Luleå där dem har en hel gård som är som medeltiden.
De som jobbar där har medeltida kläder och dem har massor av bonddjur!
Allt från grisar till bergsgetter, till små ankor och kaniner till kossor och hästar.
Dem har ett jätte mysigt café och under sommaren har dem alltid häst och vagn, 
och under vintern har dem ibland hundsläde så man får åka bakom massor av hundar. Jag älskar Hägnan så mycket.
 
Sommaren på snapchat. Att både kunna skicka iväg det på vänstra bilden, 
som att få ta emot de på högra. Det är min mamma om ni undrade det. Cool mamma.
 
Ännu en gång, att min katt mår bra på sommaren och får springa i gräset och rulla i sanden.
Han mår så gott då det inte är kallt eller slaskigt ute, då hans päls blir stor och fluffig som ett litet lejon.
 
 
sommar