lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - SPELÅRET 2015
/ Allmänt / Spel / livet / videos /

SPELÅRET 2015

Som jag nämnt innan är jag oerhört intresserad av spel i alla dess former. 
2015 kommer bli ett riktigt spelår, då många efterlängtade spel har releasedatum detta år.
Här får ni en lista på några av de spel som jag ser mest fram emot! Jag börjar med det mest efterlängtade..
 
 
RISE OF THE TOMB RAIDER
Ända sedan jag var liten har jag suttit bänkad framför mitt lilla PS1 och spelar Tomb Raider spelen.
Jag hade ett uppehåll med Tomb Raider något år och det gick ett bra tag innan jag verkligen fick till intresset igen..
Då jag fick syn på filmerna med älskade Angelina Jolie var det omöjligt för mig att inte få tillbaka kärleken för spelen.
Jag började spela om allt från första releasen som kom ut 1996, spelade mig igenom dessa underbara utmaningar av ren awesomeness.
Som många vet kom den nya versionen av Lara Croft ut i spelet Tomb Raider som släpptes 2013.
Jag blev helt förälskad i hur dem hade utvecklat idén om att få spela Lara innan hon blev den mest awesome kvinna som hon blev.
Nu kommer en fortsättning.
Jag är nervös, glad, rädd.. hahaha, jag vet inte riktigt vad jag känner för jag är så exalterad över denna release.
Kärleken jag har för Lara och Tomb Raider spelserien i överlag är helt magisk och då det kommer en release som denna blir jag helt.. ja.
 
Releasedatum är inte specifikt ute än, sent 2015 är sagt. Konsolerna är inte heller officiellt ute förutom informationen om att det kommer vara XBOX exclusive, vilket gör mig helt galet förtvivlad om jag ska vara ärlig. Tomb Raider har sedan dess början alltid varit PS exclusive.
Det är som att dem skulle släppa ett nytt Halo och annonsera det som PS4 exclusive. liksom va?!
Här har ni iallafall den helt amazing trailern till det helt amazing spelet.. längtar ihjäl mig..
 
 
SOMA
Frictional Games, ansvarig för serien Penumbra och Amnesia. SOMA är ett first person överlevnads skräck spel som kommer till PC och PS4 . 
På spelets officiella hemsida sammanfattas ett enda anbud från författaren Philip K. Dick :
“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
''Expect mind-bending horror from SOMA, as it explores some weighty ideas – the mind-body divide,
the edge of consciousness – and creates monsters to match its philosophical fears.''
Jag kan inte med ord beskriva hur fruktansvärt exalterad jag är över detta spel, ska bli så sjukt roligt!

Har ännu inget releasedatum förutom 2015 och konsolerna kommer vara PC samt PS4.


OUTLAST 2
Detta är ju helt sjukt. så mycket jag avgudade rädslan för Outlast då det kom ut och nu kommer det ett till?!
Visst, spelet har endel typiska skräckspels koncept, men historien och twistarna är väldigt unika. 
Att konstant vara rädd för att använda sig av sin night-vision kamera för det kanske kommer något ur mörkret då du minst anar det,
är så spännande och ger dig rysningar längs ryggen ca all the time.
Phillipe Morin som är en av de som arbetar på Outlast 2 sa tidigare detta år :
''The studio has more horror stories to tell, with the forthcoming sequel possibly taking the True Detective approach, featuring new characters, new themes, and a new location. So while we may not be setting foot in the viscera-splattered halls of Mount Massive Asylum, whatever Red Barrels has in store will probably be no less uninviting.''
 
Inget releasedatum förutom 2015. Konsoler spelet kommer vara på har inte släppts än,
skulle tro att det är liknande från första spelet och kommer då isåfall komma på b.la PC och PS4.
 
 
THE WITCHER 3 : WILD HUNT
Detta spel är något jag ser också sjukt mycket fram emot, logiskt, annars skulle det inte vara med här. Haha.
Jag som är en sucker för Skyrim kan inte låta bli att bli helt extas över denna release.
The Witcher överlag är en mycket bra spelserie, men utvecklingarna dem lagt ner på denna nya release är helt magiska.
 
En fantasyvärld som tar timmar att ta sig igenom, för stor för PS3 och kommer därför enbart släppas på PS4, PC och XBOX ONE.
Spelets releasedatum har förlängts från 24 februari till 19 maj, förstår ni besvikelsen? haha. Aja, bara det blir bra.
 
 
RED DEAD REDEMPTION 2
Vi som spelar Red Dead förstår självklart att spelet inte kommer att heta redemption 2.
Namnet används enbart för att det är lättare för folk att förstå vad tusan en pratar om, haha.
Jag har spelat alla Red Dead spel i serien och jag är helt sjukt förälskad. Spelet kommer bli det tredje i spelserien om man inte räknar med DLC material. Detta är inte officiellt annonserat.
Red Dead Redemption är ett icke-linjärt actionäventyrsspel med western-tema utvecklat av Rockstar San Diego och gavs ut av Rockstar Games till spelkonsolerna Playstation 3 och Xbox 360 under maj 2010.
Det väller av nyhetsartiklar som skriver om att det snart måste vara dags för ännu ett spel i serien!
Rockstar Games nämnde snabbt under ett konvent :
"As we've mentioned when asked in the past about new games in other series such as Red Dead Redemption, we don't always rush to make sequels, but that does not mean we won't get to them eventually," "We thank longtime fans such as yourselves as always for your amazing support and please stay tuned in 2015 for announcements of what's to come from Rockstar Games."
Många har tagit detta som att dem håller på med en fortsättning av Red Dead, vilket är helt magiskt ifall det är sant.
 
De timmar jag spenderat framför mitt playstation för att enbart få se den vackra western världen framför mig.
Det är ett helt obeskrivligt vackert spel och jag tror helt ärligt att dem inte kan slå redemption hur mycket tid dem än lägger ner på en fortsättning.
 
Här är den första trailern för Red Dead Redmeption.
En av mina absolut mest rekomenderade spel. Om du ej har provat det, gör det förfan haha.
 
2 / 2015 / amnesia / games / lara croft / outlast / red dead / red dead redemption / rise of the tomb raider / soma / spel / spelåret 2015 / the witcher 3 / tomb raider