lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - Jag är lesbisk, jag är en person
/ Allmänt /

Jag är lesbisk, jag är en person

Ja, jag är väl det. En sak jag avskyr är att använda min youtube för svenska klipp, men idag gjorde jag ett undantag.
Det lär nog bli fler svenska klipp på min youtube framöver, då jag fann detta enkelt att prata ut på.
Denna video är självklart seriös, men har sin lilla humor i sig själv. Jag försökte att inte förmedla allt för seriöst,
då det kan bli riktigt jäkla tråkigt att se på någon som ständigt klagar över sina problem. 
Detta är dock inte alls i närheten av vad jag kallar för att klaga, detta är mer jag som allmänt delar med mig.
Det jag pratar om i videon är helt sant, jag hör detta nästan intill varje dag, vilket blir mycket störande i längden. Så störande så man stänger av helt enkelt. Ganska sorgligt, eller?
 
Jag hade helt ärligt inget speciellt syfte med denna video, utan såg det mer som ett sätt att prata med personer på.
Satt idag och tänkte att jag kan inte vara den enda som hör detta nästan varje dag, någon måste kunna relatera.
Så, här är jag, med en svensk video på min youtube. 
Pratandes om hur jag blir bemöten av människor som ser mig som en lesbisk och inte en person.
 
#1 / / linnea landström:

Haha du är så härlig!! :D

#2 / / Anonym:

är du säker att du är bara lesbisk och inte typ demisexuel lesbisk-romantisk eller nått sådant?

Svar: ser inte mig själv med en man, kan inte göra det och tror inte jag någonsin kommer det. Jag är dock en person som inte gillar att spika fast saker och ting, som att säga att jag tillexempel aldrig kommer vara med en man, det kan jag helt omöjligt vara säker på, hur ska jag kunna veta det som 19åring? Men som jag känner just nu, är jag helt och hållet enbart attraherad till kvinnor och skulle aldrig någonsin sätta mig i ett heterosexuellt förhållande. Om jag är lesbisk om 10 år vet jag inte, men för tillfället är jag 100% lesbisk, och kallar mig inte för något annat.
Emma Lindkvist