lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - Maleficent som skräckfilm
/ Allmänt / Angelina Jolie / videos /

Maleficent som skräckfilm

Hejsan! Idag vaknade jag vid sidan av Ida för första gången på över en vecka. 
Ida har nu åkt hem igen och vilar upp sig lite extra då hon är sjuk.
Igår gjorde jag en liten video.. Vet inte om jag nämnt detta innan, 
men jag har ett stort intresse för att allmänt sitta och leka i videoredigeringsprogram.
Speciellt att skapa tribute-videos då jag oftast blir mer kreativ då jag tycker om något. 
 
Igår gjorde jag hursomhellst en typ av tribute video till Maleficent.
Gjorde för första gången en trailer, och blev ändå rätt så nöjd!
Syftet jag hade var att göra en trailer för filmen Maleficent som om det vore en skräckfilm.
Atmosfären i originalet är väldigt mystisk och har även väldigt mycket blå/gröna toner. 
Vilket är typiska färger för skräckfilmer. Så färgerna ändrade jag inte mycket på, mer ljus.
 
Hoppas ni tycker om den!
 
angelina jolie / maleficent
#1 / / Twiggy Lundberg:

Shit va bra, duktig du är!

Svar: Tack!!
Emma Lindkvist