lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - DU PASSAR INTE IN HÄR
/ Allmänt / livet /

DU PASSAR INTE IN HÄR

Sitter nu här vid datorn som vanligt och har lite smått ångest. 
Jag har jobbat för första gången sedan slutet av augusti för någon dag sedan och det kändes amazing. 
Nu när det lagt sig så har jag sådan extrem panik så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. 
Jag måste hitta ett jobb, men ingen vill ha en. Vilket är ett enormt problem. 
Gick in på hur många affärer som helst för någon vecka sedan, lämnade massor av CV'n. 
 
Det som blir problemet är att när man personligen lämnar ett CV blir man obeskrivligt dömd.
Majoriteten blänger bara på dig och undrar vad fan du är för en typ. 
Vilket jag tycker är mycket otrevligt och man får verkligen världens sämsta självförtroende. 
Visst, det är en sorts norm runt de som arbetar på vissa butiker,
men ska man inte kunna se ut som sig själv för att vara intresserad av att arbeta för ett visst företag?
Jag förstår absolut att vissa företag inte accepterar fulltatuerade kroppar samt piercingar eller extrema hårfärger. 
Men då det kommer till att jag, som ser ut som vilket ung tjej som helst, söker jobb på t.ex en spelbutik, 
blir totalt utblängd. Dem frågar massor av dumma frågor och får en att känna sig som världens idiot.
 
Kanske är det en slags norm att de som söker jobb på spelbutiker kommer in med en minecraft tröja och är flåttig i håret, vad vet jag?
Men då jag sökte jobb på en spelbutik blev det en total utfrågning och fick massor av stirrande blickar.
Fick b.la frågan ''tycker du om spel?'' och hörde sedan meningen ''Du förstår att man måste vara ganska intresserad av spel för att få jobb här?''
Alltså, vänta lite här.. Tror ni jag är helt vrickad eller? Jag går inte och söker jobb på en spelbutik om jag inte är intresserad av just det ämnet.
Då kan jag lika gärna gå och söka jobb på konsum istället.
Man går ju inte in på djurmagazinet och söker jobb om man hatar djur, eller?
 
 
JAG DÖR
#1 / / Hannah S.:

Fy för såna, har redan ganska dåligt själv självförtroende så skulle inte våga lämna cv personligen på läänge efter att ha blivit behandlad så. Hoppas du hittar ett jobb !:)

#2 / / lisa:

tjejer kan ju inget om spel:S det vet ju alla:SsS

#3 / / Anonym:

De kanske har haft mycket oseriösa människor som söker jobb där? Du ser jätte vacker ut förresten! <3