lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - it's easier to run
/ Allmänt / livet /

it's easier to run

Ja, det är lättare att springa ifrån problemen än att stanna kvar. 
Men om en själv är problemet, vad springer en då från?
 
Igårnatt sov jag ca 1,5 timme och det var alldeles för lite för att denna dag skulle bli lyckad. 
Jag vet inte vad jag skulle ha gjort bättre eller vad för sorts problem jag kunde ha funderat över lite mindre. 
Jag hoppas endast med hela mitt hjärta att morgondagen blir bättre än gårdagen och att jag som person kan få mig själv att må bra, hur dålig dagen än är. 
 
Gud vad jag önskar. 
Vad ska jag annars göra? Leva i någon över-realistisk vardag går då inte. 
Imorgon ska jag på flyttekniks kurs eftersom attjag jobbar inom äldreomsorgen i sommar. 
 
Jag som person är mycket känslig, jag är lättpåverkad och har ibland lite för mycket empati för människor. 
Vilket inte resulterar i en dans på blomster för mig, utan mer ett bad i egna tårar inne på personaltoaletten. 
 
Jag försöker att se denna jobbperiod som en slags upplevelse och inte bara ett helvete, dock så är det de enda som jag kan ha i tankarna då jag väl är inne på personaltoan och gråter så luften tar slut för att en kund skrikit åt mig att jag gav hen alldeles för mycket mat och att jag borde skämmas. 
Aja, skratta åt det kanske en får göra i efterhand, men det är inget jag någonsin kan tänka mig göra i stunden haha. 
 
Hoppas ni har det fint och att ni inte tycker min blogg är allt för tråkig då den nu enbart är dyster och jag skriver av mig med mina problem och ledsenheter. 
Här får ni en bild på Yere.