lindkvistt.blogg.se EMMA LINDKVIST - hatade jul
/ Allmänt / livet /

hatade jul

Börjar detta inlägg med att be om ursäkt för det långa uppehåll jag haft nu dessa dagar. 
Sanningen är den att jag verkligen inte tycker om julen. 
Dessa pynt och julkänslor får mig väldigt nere och det är aldrig något jag ser fram emot. 
Vad är det då som gör att jag inte tycker om julen?
Vad jag förstått så har många en mycket fin jul. Med familj, julklappar och klassiskt julbord.
Jag är en person som har mycket svårt att vara runt personer då det kommer till alkohol.
Jag har endast upplevt tråkiga saker då alkohol varit inblandat och kan inte komma ihåg annat.
Alkohol har alltid varit ett litet problem då det kommer till familje-högtider hos oss.
Vilket är en stor del till att jag inte tycker särskillt mycket om t.ex midsommar heller.
''Men, drick inte då?''
Lättare sagt än gjort. Det har alltid varit alkohol inblandat och kommer troligtvis alltid vara. 
Vilket pretty much sucks. Men vad jag ska göra åt saken har jag då ingen aning om haha.
Kanske kommer det en dag då jag tycker att alkohol är ganska kul ändå? hahaha, önskningar.
 
Snart är juletiderna över och tro det eller ej, men nyår är en av de roligare stunder enligt mig. 
En ny start, nya tag, ett nytt år att skriva på alla teckningar. Så awesome.
 
Hoppas ni alla får en helt fucking amazing jul och att alkoholen inte stör!
 
 
2015 / hatar julen / jul / julafton